پرینت سه بعدی چگونه به کمک طراحان می آید

پرینت سه بعدی درخت و بازی با نور و سایه 1

پرینت سه بعدی چگونه به کمک طراحان می آید


دیکوتومی بین نور و تاریکی احتمالا قدیمی ترین و اصلی ترین موضوع در هر نوع هنری است. این موضوع در بسیاری از ادبیات ها و فیلم ها مناقشه ایجاد می کند و این به معنای واقعی کلمه چیزی است که عکاسی از آن ساخته شده است. کار نقاشان حول محور کنتراست و اثر متقابل بین نور، تاریکی و هزاران جلوه رنگی موجود در میان آن ها می چرخد. نور و سایه چیزی است که موجب انگیزه و پشتکار در هنر Se yoon park، طراح، معمار و هنرمندی می شود که در کارهای اخیرش «نور، تاریکی و درخت» ،از خدمات پرینت سه بعدی نه تنها برای بررسی فرانمود تاریکی و نور ،بلکه همچنین برای بررسی ایده آنها و نقش مهم و یکسان آنها در حفظ حیات استفاده می کند.

پرینت سه بعدی درخت و بازی با نور و سایه 1
پارک اهل کره جنوبی در سال 2006 به نیویورک رفت تا مدرک کارشناسی ارشد خود را در معماری از دانشگاه کلمبیا دریافت کند. از آن زمان، او برای شرکت های برجسته معماری در سراسر جهان از جمله دفتر معماری شهری (OMA)، گروه Bjarke Ingels (BIG)،سازمان فرناندو رومرو (FR EE) و معماری REX کار کرده است. او دریافت که معماری، نیاز او را برای بیان خلاقانه تامین نمی کند،بنابراین در سال 2012، او اقدام به فعالیت در قالب یک طراح مستقل در یک گالری کوچک خارج از شهر بروکلین کرد.
در آن زمان، او همچنین شروع به کار بر روی “نور، تاریکی و درخت”، مجموعه ای از درختان با خدمات پرینت سه بعدی کرد که از طریق تزیین های ظریف رنگ، سایه ها و نورسنجی، اقدام به کشف و بررسی تعادل و مرحله گذار بین نور و تاریکی – و ضرورت هر دو آن ها- در زندگی خود و همچنین در طبیعت کرد.
پارک می گوید: “کاوش من از طریق این مجسمه ها … همیشه ارزش نور و تاریکی در زندگی ام را به من آموخت.نور رفته رفته تبدیل به تاریکی می شود،و تاریکی نیز جای خود را به نور می دهد. درخت برای زنده ماندن نیاز به هر دوی آن ها دارد. درخت ریشه در تاریکی دارد و در نهایت … به نور می رسد. “
پارک در طول فعالیت حرفه ای خود،تجربه و دانش زیادی در زمینه طراحی و پرینت سه بعدی کسب کرد و کار او تیدیل به تکنولوژی “نور، تاریکی و درخت” شد. پس از طراحی ایده هایش  و اجرای آنها در نرم افزار راینو، به کمک پرینتر سه بعدی طرح های خود را به حجم تبدیل کرد.

پرینت سه بعدی درخت و بازی با نور و سایه 3
او می گوید: “بزرگترین چالش، دستیابی به حاشیه خطای لازم در حین حفظ دقت شکل ضروری در یکپارچگی ساختاری کل مجسمه بود.”
او با استفاده از متریال PLA  ، نمونه اولیه ای از درختان خود ساخت، امادر نهایت برای ساخت محصول نهایی  به کمپانی i.materialise و مواد پلی آمید آنها روی آورد. این ماده، پودر دانه ای ریز طراحی شده برای سینترینگ لیزری است که استحکامی با با وزن کم و دارای تخلخل را ارائه می دهند که به park امکان نصب قطعات سه بعدی چاپی به مجسمه های بزرگتر و همچنین رنگ آمیزی آنها با روش های مختلف و رنگ ها را می داد . علاوه بر این، شفافیت مواد، او را قادر به ایجاد شاخه های درخشان از طریق قرار دادن چراغ های الکتریکی در داخل چاپ توخالی می کرد.

پرینت سه بعدی درخت و بازی با نور و سایه 2
نتیجه این کار،نصب خودنمایانه ای از درختان سه بعدی زیبایی است که در حال حاضر در گالری پارک در معرض نمایش گذاشته شده است. پس زمینه معماری پارک، در زوایای هندسی دقیق این درختان آشکار می شود، در حالی که دیدگاه او از نور و تاریکی به واسطه خود مجسمه ها و همچنین نورپردازی به دقت هماهنگ شده در گالری، به هر دو شیوه مبهم و درماتیک به چشم می خورد. در طول پروژه سه ساله، پارک متوجه ارزش خدمات پرینت سه بعدی در هنر خود شده است و قصد دارد همچنان این تکینک را در کنار روش های سنتی دیگر، مورد استفاده قرار دهد.
او می گوید: “در مقایسه با روش های ریخته گری سنتی، پرینت سه بعدی فارق از کوچک نمایی موضوعات و مواد طراحی چندگانه،مزیت دقت عمل بیشتر را در حین کار با روش های ریخته گری سنتی و روش های ساخت برایم فراهم می کند.” من از هم بخش های پرینت سه بعدی صورت گرفته در فرایند طراحی و کار خود سپاسگزارم و معتقدم که ترکیب این روش ها راه پیش رو است. از طریق پرینت سه بعدی، من توانستم دیدگاههای خود را به طور مؤثر آشکار کنم و در حال حاضر از طریق مجسمه های خود،قادر به تبادل پیامم به عموم افراد هستم . “

پرینت سه بعدی درخت و بازی با نور و سایه 4


پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی سایت
پرینت سه بعدی