5 هزار ساعت پرینت سه بعدی !!!

5 هزار ساعت پرینت سه بعدی !!! 1

5 هزار ساعت پرینت سه بعدی !!!

ما همیشه از نوشتن در مورد هم گرایی خدمات پرینت سه بعدی و دنیای هنر لذت می بریم، و تصور این که کسی تحت تاثیر آخرین اشیایی که توسط پرینتر سه بعدی LulzBot TAZ 3D  خلق شده قرار نگیرد، واقعا سخت است–در واقع کارگاهی که مملو از این دسته از کارهاست.

با وجود هیاهوی بین المللی بعد از ارائه کارش،  این سازنده و مجسمه ساز جاه طلب ، نه تنها به خاطر استعداد هنری اش بلکه برای انتخاب فن آوری در برآوردن اهداف خلاقانه اش در رسانه ها مطرح شده است.
واس-اندریو می گوید: ” پرینت سه بعدی و ریخته گری مستقیم متعاقب آن ، به من این امکان را می دهد که مجسمه هایی از طراحی  اساسا دلخواه را خلق کنم  که قیمت آن با روش های سنتی مجسمه سازی قابل قیاس است”.

5 هزار ساعت پرینت سه بعدی !!! 1

تندیس یک زن، با ساختاری خارق العاده و شگفت انگیز، به زودی  در محوطه خارج از ساختمان مهندسی ساز Biosystems  واقع در موسسه تکنولوژی جورجیا قرار داده خواهد شد.این تندیس هنری مونث  نه تنها در نوع خود یک اثر هنری بی نظیر و قابل توجه است، بلکه واس -اندریو نیز دستور کار محیط زیستی دارد: طراحی باز این اثر هنری امکان رشد گیاهان بر روی آن و اطراف آن را فراهم می سازد.
پرینت سه بعدی برای ساخت قالب های مخصوص مجسمه سازی به کار می رفت، و محصول نهایی با ریختگری برنزی ساخته می شود – ماده ای که این هنرمند به دلیل وجود رنگ مفرغ غنی و در خشندگی و شهرت آن در هزینه نگهداری پایین، علاقمند به کاربرد آن بود. چاپ و خلق این اثر هنری در حدود 5000 ساعت با استفاده از چاپگر  LulzBots  طول کشید، هرچند بیش از ۱۰۰ قطعه ساخته شده با PLA تولید شد. تیم LulzBot توضیحات بیشتری را در مورد این فرآیند ارائه دادند:

5 هزار ساعت پرینت سه بعدی !!! 2

“این قطعات به منظور  داشتن سطح نهایی صاف و بدون روزنه با آستر درزگیری پوشش داده می شوند و سپس برای ریخته گری با فرو بردن مکرر در دوغاب سرامیکی آماده می شوند. زمانی که پوسته سرامیک به ضخامت مناسب و مطلوب می رسد، الگوی PLA در کوره سوزانده می شود و یک قالب کاملا تو خالی باقی می گذارد که برنز ذوب شده در آن ریخته می شود.
بعد از سرد شدن، قالب شکسته شده و برداشته می شود و قسمت های برنزی ماسه سایی می شوند تا قطعه نهایی تمیز و یکنواخت به دست آید.سپس قطعات مونتاژ شده و به ترتیب یکی پس از دیگری به هم جوشکاری و متصل می شوند تا یک پازل سه بعدی پیچیده و عظیم خلق شود. در نهایت، قسمت های جوشکاری شده با ابزاری مخصوص صیقل داده می شوند تا از صاف بودن و آماده بودن برای ابکاری با زنگ مفرغ(patina) اطمینان حاصل شود.”

5 هزار ساعت پرینت سه بعدی !!! 3
کاربرد مشترک و همزمان تکنیک های پرینتر سه بعدی و ریخته گری امکان بالقوه و قابل توجهی را در مخراجکاری جواهر بسیار ظریف،کاربردهای صنعتی، و در  صنعت هنر از جمله مجسمه سازی برنزی فراهم می آورد. واس -اندریو صرفا علاقمند به استفاده از پرینتر سه بعدی برای ساخت فقط قالب های ریختگی نبود به دلیل این که او کاملا  پتانسیل ایجاد مولفه های مفید و بخش های برنامه ریزی مجسمه سازی را درک می کند. این هنرمند از انتخاب خود در پرینتر سه بعدی رو میزی با منبع باز  راضی است، که از نظر او کیفیت آن “با توجه به کاربرد خوب آن بسیار عالی است” . این تعریف در زمانی یک تعریف جدی و متفکرانه در مورد پرینتر سه بعدی است که شما در نظر بگیرید که امروزه چه تعداد چاپگر سه بعدی در حال تولید است.
واس-اندریو اظهار داشت:” آن ها قطعات کاربردی ، از جمله قطعاتی با قابلیت ارتقاء را می سازند. آن ها همچنین  ماکت ها و قطعات مجسمه هایی را چاپ می کنند که ما برای برنامه ریزی فرآیند ساخت و کمک به تجسم محصول نهایی بر اساس آن ها کار می کنیم.”
” فایده اصلی کاربرد این فناوری برای من این است که در حال حاضر من قادر به ایجاد مجسمه های برنزی با ابعادی خارق العاده و با قیمتی هستم که امکان انجام آزمایش های تجربی را برایم فراهم می سازد. “

مجسمه ساز متولد آلمان  به منظور انجام مطالعات در دانشکده هنر Pacific Northwest  به آمریکا نقل مکان کرده است. او اکنون در پورتلند، اورگان است. اطلاعات بیشتر در مورد جولیان واس-اندریو در اینجا بیابید.


پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی سایت
پرینت سه بعدی